top of page
  • Writer's pictureJēkabpils 2. vidusskola

Iesim mežā dabu vērot

     28. maijā Jēkabpils 2.vidusskolas 3.c, 3.i, 2.e un 2.c klase devās uz Jēkabpils Mežaparku, lai piedalītos Valsts meža dienesta Dienvidu virsmežniecības rīkotajā pasākumā „Iesim mežā darbu vērot”. Skolēni tika sadalīti 8 komandās. Katra komanda apmeklēja vairākas pieturvietas – koki, lakstaugi, mežziņa darbs, dabas aizsardzība, meža dzīvnieki, ogas un sēnes, meža atjaunošana, tilta būvniecība, vizināšanās ar bagiju, čiekuru mešana, šaušana ar kastaņiem, meža ugunsdzēšanas mašīnas apskate, spēle par atkritumu šķirošanu. Valsts meža dienestam šī diena bija ļoti skaista un mierīga, jo sarkanā gaiļa liesmas netika manītas nevienā no tuvākajiem mežiem un purviem, tāpēc katram bija iespēja karstajā, svelmainajā dienā saņemt patīkami atvēsinošu ūdensstrūklu no speciāli mežu dzēšanai paredzētas mašīnas pieturvietā meža ugunsdzēšanas mašīnas apskate. Katrā stacijā skolēni uzzināja vairāk par mežu. Skolēniem bija iespēja parādīt savas mācību stundās gūtās zināšanas par augu un dzīvnieku daudzveidību Latvijā, uzzināt dažādus faktus par katru no tiem. Dzīvniekus gan mežā ieraudzīt neizdevās, taču bija iespēja apskatīt dažādus augus, arī tos nogaršot. Skolēni uzzināja arī daudz jauna, piemēram, kādi instrumenti vajadzīgi, lai izmērītu koka apkārtmēru un augstumu. Vai zinājāt, ka arī mežā aug upenes? Aļņa brūno krāsu ragos nosaka asinsvadi, kas tu bijuši.

     Bērnus izbrīnīja fakts, ka Leonardo Da Vinči 1486. gadā radīja viegli saliekamu, izjaucamu un pārvietojamu tiltu, ko var izveidot no dēļiem, bez naglām un virvēm. Pamēģinājām. Viegli nebija!

     Skolēni tika aicināti rūpēties par dabu un ievērot dažādus noteikumus. Piemēram, nepazīstamās sēnes nelikt sēņu groziņā.

     Teicām un sakām vēlreiz sirsnīgu PALDIES  Valsts meža dienesta Dienvidu virsmežniecības darbiniekiem par pārdomāto, zināšanām bagāto pasākumu. Paldies par sirsnību, centību un ieguldīto darbu!

 

Klašu audzinātājas:

Anda Jurgeviča, Jolanta Šinkūne, Judīte Januškeviča, Diāna Čakša



Comments


bottom of page