• Jēkabpils 2. vidusskola

Iluzionisma teātris un muzejs Mystero



Iluzionisma teātra, muzeja "Mystero" veidotāji, burvju mākslinieki Dace, Dante un Enrico Pecoli (Pezzoli) izveidojuši muzejpedagoģisku nodarbību skolēniem programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros. 2021. gada 13. maijā šo programmu noskatījās arī Jēkabpils 2.vidusskolas 6.a un 6.b klases skolēni.


Virtuālās video nodarbības laikā skolēni iepazinās ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Viņi ielūkojās visās iluzionisma muzeja "Mystero" istabās (Alberta hallē, Zelta istabā, Hudini istabā, Mistēriju istabā un citās). Visinteresantākās bija Mistērijas istaba, telpa, kur viss ir iespējams, kur zinātne satiekas ar maģiju, un Zelta istaba, kurā atradās kolekcija ar kastītēm, kurās ir priekšmeti burvju triku rādīšanai. Skolēniem bija iespēja iepazīties ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un šīs jomas aizsākumiem, kas jau ir meklējami senajā Ēģiptē. Pilnīgā un daudzpusīgā informācija bija ļoti viegli uztverama, jo tika pasniegta atraktīvā veidā, skolēniem līdzdarbojoties. Skolēniem bija dota iespēja izprast burvju skatuves mākslinieka pienākumus un šīs profesijas apguves iespējas.



Nodarbības laikā skolēni varēja ne tikai iepazīt muzeja vēsturi un triku meistaru atribūtiku, bet arī mācīties un izmēģināt mākslinieku rādītos trikus. Skolēniem bija iespēja visiem kopā darboties līdzi – iemācīties burvju triku ar monētu. Interesants bija roku triks, kur sāka ar mazo pirkstiņu un izspēlēja, līdz uzminēja pēdējo. Lai izpildītu dažādus trikus, ir vajadzīgas zināšanas matemātikā un loģiskā domāšana, kā arī prasme noturēt skatītāju uzmanību. Skolēni bija sajūsmā par šo iespēju uzzināt vairāk par iluzionistiem un dažādiem trikiem. Pēc virtuālā muzeja apmeklējuma skolēniem ir vēlme doties apskatīt muzeju klātienē.


Skolēnu atsauksmes:

Nikola Kuļikova, 6.a: Sākšu ar to, ka muzejs man patika. Bija interesanti uzzināt ilūziju un iluzionistu rašanās vēsturi. Es uzzināju daudz jauna, piemēram, par pašiem pirmajiem un populārākajiem iluzionistiem. Vēl man ļoti patika tas, ka man un arī pārējiem cilvēkiem, kuri apmeklēja šo muzeju, bija iespēja iemācīties dažus trikus.

Karina Kovaļova, 6.a: Mūsu klasei notika attālināta ekskursija pa Mystero muzeju. Tika rādīts video, kurā stāstīja par dažādiem trikiem. Sākumā rādīja galveno zāli, kurā uzstājas burvju mākslinieki. Pēc tam tika stāstīts par burvju mākslinieku vēsturi, beigās rādīja arī trikus. Es atceros vienu no populārākajiem burvju māksliniekiem – Hariju Hudini. Viņš mācēja atsvabināties no visāda veida ķēdēm un saitēm. Šī ekskursija bija interesanta.

Martins Mašinskis, 6.a: Es gribu padalīties ar emocijām un kopējo sajūtu pēc Iluzionisma teātra un muzeja "Mystero" apmeklējuma. Šis muzejs māca un rāda ilūzijas un trikus. Video saturā viņi rāda vispopulārāko triku ar monētu. Māca arī, kā šos trikus izpildīt. Video stāsta par ilūziju un triku vēsturi - no kurienes tie ir radušies. Man patika šis muzejs, jo tur bija interesanti triki un ilūzijas, bija interesanti skatīties, kā rādās pirmie triki un ilūzijas. Viss bija ideāli!

Anastasija Medvedeva, 6.a: Es piedalījos virtuālā ekskursijā Iluzionisma teātrī un muzejā “Mystero”. Ekskursijas laikā tika parādīta skatuve, mākslinieku garderobe, vairāki triki. Tika stāstīts par populārākajiem burvju māksliniekiem, viens no tiem ir Harijs Hudini. Virtuālā ekskursija man patika. Bija interesanti, bet es vēlētos to visu redzēt klātienē.

Darja Bočarova, 6.a: Es noskatījos šo virtuālo ekskursiju, un man tā patika! Man patika stāsti par burvju māksliniekiem, jo tie bija interesanti. Man patika triks ar monētu un kā vīrietis gāja pa vīna glāzēm. Es gribētu šo muzeju apmeklēt dzīvē.

Viktorija Bekiša, 6.a: Maģija ir māksla! Aktieri runāja ar spokiem (tas bija aktieris). Man patika, kā rādīja trikus un kā stāstīja par šo muzeju. Tika demonstrēti 2-3 triki.

Milana Martinkēviča, 6.b: Man ļoti patika galvenās zāles atmosfēra. Patika daudz interesantas informācijas, it īpaši par burbuļiem. Nepatika, ka bija tik daudz informācijas, ka visu nevar atcerēties.

Karalina Tretjakova, 6.b: Ekskursijas laikā man patika tas, ka daži burvju triki tika parādīti ļoti detalizēti, kā tie tiek veikti. Bija interesanti dzirdēt par maģijas vēsturi Latvijā. Īpaši patīkami bija dzirdēt, ka mūsu pirmais Latvijas burvis saņēma dāvanā zelta adatu ar dimantiem, tas liek aizdomāties, ka Latvijā ir daudz talantīgu cilvēku. Ekskursijas beigās bija interesanti vērot zemūdens burbuļu šovu - tas uzreiz radīja svētku sajūtu un labu garastāvokli. Vienīgais, kas man nepatika, tā ir mūzika ekskursijas sākumā - tā man atgādināja mūziku no šausmu filmām un radīja manī bailes.

Anna Mokrjakova, 6.b: Man patika virtuālā ekskursija, jo burvju triki ir ļoti interesanti un izklaidējoši. Bija ļoti interesanti uzzināt, kā tiek veikti populārākie burvju triki. Ļoti patika, ka bija iespēja uzzināt, kā burvju triki ir radušies un attīstījušies gadsimta gaitā. Patika arī tas, ka tika parādīts, kā veikt dažus burvju trikus. Ja nebūtu vīrusa, labprāt šo muzeju apmeklētu dzīvē.

Sindija Jelinska, 6.b: Man ļoti patika šis ceļojums maģijas pasaulē! Stunda pagāja kā 10 minūtes. Vienīgais, kas man nepatika, ir tas, ka video ilgums ir tikai stunda, man gribētos, lai tas būtu visas dienas garumā. Mani ļoti aizrauj maģija, tāpēc noteikti vēlos šo muzeju apmeklēt klātienē. Man patika klausīties stāstus par iluzionistiem!

Materiālu sagatavoja

Jeļena Graudiņa, 6.a klases audzinātāja

Marina Ļitvinova, 6.b klases audzinātāja

27. maijā 4.c klases skolēni noskatījās projekta Latvijas skolas soma ietvaros piedāvāto Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?” Tas bija atraktīvs ceļojums pa izrādes tapšanas posmiem. Liepājas