top of page

Latviešu valoda caur pieredzi

  • Writer: Jēkabpils 2. vidusskola
    Jēkabpils 2. vidusskola
  • 8. apr.
  • Lasīts 2 min

Ar 11.un 12.klašu skolēniem otrdien, 8.aprīlī skolā tikās Latvijas Universitātes (LU) projekta  Attīstības programmas (pilotprojekts) “Latviešu valodas kā svešvalodas apguve – valodas ilgtspējas un valsts drošības jautājums” projekta grupas dalībnieki - Inta Urbanoviča, Sigita Kušnere un Oskars Otomers. Programmas mērķis ir izpētīt sabiedrības viedokli par latviešu valodas kā svešvalodas apguves kvalitāti augstākajā (C) līmenī. Projekta dalībnieki vidusskolas vecāko klašu skolēnus, kam latviešu valoda nav dzimtā valodā, iesaistīja anonīmā anketēšanā. Lai pasākuma lietderība būtu abpusēja, projekta grupas dalībnieki tikšanās reizē skolēniem prezentēja lekciju “Padomi pirms valsts pārbaudes darba latviešu valodā”, jo projekta grupas dalībniekiem ir saistība gan ar valsts pārbaudes darbu, gan valsts olimpiāžu satura izstrādi.

Lekcijas nozīmīgumu novērtēja gan skolas pedagogi, akcentējot, ka šie ieteikumi ir lietderīgi arī svešvalodu eksāmenos, gan skolēni.

Jekaterina Gorpiņiča, 12.a klases skolniece, uzskata :”Lekcija bija ļoti noderīga. Tagad jūtos pārliecinoša par sevi, ka eksāmenu labi nokārtošu, ja būšu uzmanīga un koncentrēšos uz uzdevumiem. Lai gan latviešu valodas stundās daudz atkārtojam valodas likumus, tomēr profesionāļu viedoklī vienmēr noder ieklausīties! Vērtīgi bija aizpildīt anketu, lai arī pati varētu saprast, kuriem valodas jautājumiem vairāk jāpievērš uzmanība pirms eksāmena.”

Vineta Mežaraupe, latviešu valodas un literatūras skolotāja, atzīst: “ Latviešu valodas mācīšana tiem, kuriem tā nav dzimtā valoda, ir viens no svarīgākajiem veidiem, kā saglabāt un stiprināt valodas dzīvotspēju ilgtermiņā. Ja valoda tiek uztverta kā vērtība un instruments, tad tas nav šķērslis, bet kā tilts starp cilvēkiem. Tādēļ svarīgi, lai latviešu valodas  mācīšana būtu kvalitatīva. Pasākums bija lietderīgs gan skolēniem, gan skolotājiem. Kā latviešu valodas skolotāja atbildēju uz šī projekta grupas dalībnieku interesējošiem jautājumiem par maniem izaicinājumiem ikdienā latviešu valodas mācīšanā, piemēram, gramatikas jautājumu apguvē. Organizētā pasākuma laikā ļoti noderīgi bija arī  padomi skolēniem pirms gaidāmā valsts pārbaudes darba latviešu valodā.”

Direktore Ilona Salmiņa



Comments


bottom of page