• Jēkabpils 2. vidusskola

Latvijas Dabas muzeja interesantās nodarbības

Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros Jēkabpils 2.vidusskolas 5.a un 5.b klases skolēni apmeklēja Latvijas Dabas muzeju Rīgā, kur bija iespēja iepazīt Latvijas dabas daudzveidību, vēsturi, un gūt izpratni par dabā notiekošajiem procesiem, par zemes izcelšanos un par pirmajām dzīvajām būtnēm uz tās.


5.a klases skolēni nodarbībā “Skelets un kauli” uzzināja par vienu no nozīmīgākajām cilvēka organisma sistēmām – skeletu – un kā par to labāk rūpēties. Nodarbības praktiskajā daļā darbojās ar dažādiem eksponātiem un mulāžām, kā arī nostiprināja iegūtās zināšanas, aizpildot darba lapas.


5.b klases skolēni nodarbībā “Daudzveidīgā pasaules daba” uzzināja, kā kustas planēta Zeme; kāpēc dažās zemeslodes vietās ir ļoti karsts, bet citur savukārt – ļoti auksts; kādi augi un dzīvnieki ir dažādās zemeslodes vietās. Veicot praktiskus uzdevumus uz ekspozīcijas grīdas, kas ir veidota kā pasaules karte, nodarbībā tiek izskaidrotas šķietami sarežģītas tēmas.


Pēc nodarbības bija iespēja izstaigāt muzeju un apskatīt daudzveidīgas ekspozīcijas – par dzīvību jūrā, par pasaules dzīvniekiem, par augiem un sēnēm, par cilvēka evolūciju, par Zemi, Sauli un mums, par ģeoloģiju un iežiem un tādām lietām, kuras daudzi skolēni pirmo reizi redzēja. Bērni ar prieku staigāja pa muzeju un pētīja vēl un vēl. Vispirms apmeklējām zivju ekspozīciju. Ļoti skaista un izzinoša. Tad sekoja dabas ekspozīcija, kur zālē bija skapji ar dažādām atveramām durtiņām, kur skolēns var atvērt un apskatīt, kas aug un dzīvo kāpās, mežā, purvā. Bērni ļoti cītīgi visu pētīja. Tālāk gājām pie kukaiņiem, kur varēja apskatīt miljons dažādu tauriņu un citu kukainīšu; varēja darboties ar gaismiņām un salikt kukaiņu varavīksni. Nākamā ekspozīcijas daļa bija veltīta dzīvniekiem un putniem. |Ilgu laiku pavadījām pētot ģeogrāfiskās kartes, tur varēja sameklēt dzīvnieciņus, nospiest pogu, un tad uz kartes attiecīgais dzīvnieciņš izgaismojās, parādot, kur tas dzīvo. Putnu sadaļā varēja salikt puzli, kas māca, kādas ir un kā veidojas putna spalvas. Visbeidzot, apmeklējām zemestrīču un dinozauru daļu - iespaidīgi un interesanti. Ļoti interesanti un izglītojoši bija tas, ka bērniem tika piedāvātas dažādas spēles un atrakcijas, kas rosināja domāt par dabu un pētīt dzīvniekus, putnus un augus.

Pēc muzeja apmeklējuma skolēni dalījās iespaidos:

Marks Minalto (5.a): „Muzejs ir ļoti interesants un aizraujošs. Es daudz uzzināju par dzīvniekiem un dažādām fosilijām. Skaists interjers un ēka. Visiem iesaku to apmeklēt!”


Nikola Kuļikova (5.a): „Mēs ar paralēlklasi braucām uz Rīgu, uz Dabas muzeju. Vispirms mūs aizveda uz kabinetu, kur gandrīz viss bija saistīts ar cilvēku. Mums stāstīja par cilvēka skeletu. Es uzzināju jaunu informāciju par cilvēku. Kad mēs izgājām no kabineta, mums bija atļauts apskatīt muzeju. Tajā bija daudz interesantu eksponātu. Man patika Latvijas Dabas muzejā.”


Valērija Bogatirjova (5.a): „Man ļoti patika šī diena. Muzejā mums stāstīja par cilvēka skeletu. Tad mēs gājām un apskatījām dažādus dzīvniekus, zivis un kukaiņus. Tie izskatījās īsti! Pēc tam mēs devāmies uz “Lido”. Tur viss jau bija noformēts Jaunajam gadam, svētku noskaņojums mani pārņēma mirklī, kad ieradāmies.”


Artjoms Valainis (5.a): „Man muzejā visvairāk patika aplūkot eksponātus, īpaši – zvērus. Es redzēju daudz jaunu dzīvnieku, kā tie izskatās dzīvē. Bet visvairāk man patika, ka muzejā ieguvu pozitīvas emocijas.”


Julianna Lapteva (5.a): „Man patika nodarbība muzejā, kur mums stāstīja par cilvēka skeletu. Tur bija arī dzīvnieku skeleti. Muzejā man vēl patika skaisti, spīdīgi akmeņi, kurus reti var atrast dabā. Man ļoti patika, es ar prieku apmeklētu šo muzeju vēlreiz.”


Karina Kovaļova (5.a): “Mēs bijām Latvijas Dabas muzejā. Mums bija nodarbība, kurā mēs runājām par cilvēka skeletu un kauliem, es uzzināju daudz ko jaunu un interesantu. Muzejā bija kauli, galvaskausi. Tad mēs devāmies tur, kur bija jūras dzīvnieki, gliemežvāki, jūras zvaigznes. Diena bija ļoti interesanta un aizraujoša. Man ļoti patika!”


Martins Mašinskis (5.a): „Dabas muzeja gide nodarbībā mums stāstīja par cilvēka skeletu. Tas bija diezgan aizraujoši. Muzejā bija ekspozīcija, kur bija ļoti skaisti kristāli. Es tur stāvēju ļoti ilgi, skatoties uz šiem skaistajiem kristāliem. Tādu skaistumu es redzēju pirmo reizi. Mēs vēl redzējām, kā veidojas elektrība. Muzejs bija brīnišķīgs!”


Jaroslavs Jeršovs (5.b): „Man ļoti patika Latvijas Dabas muzejā. Es uzzināju daudz jauna par dzīvniekiem, kur viņi dzīvo un ar ko barojas. Visiem iesaku apmeklēt šo muzeju.”


Diāna Kalverša (5b): „Man patika muzejā. Man patika, kā stāstīja gide. Mēs redzējām daudzus dzīvniekus. Man patika pavadītais laiks kopā ar klasi.”


Julianna Borisika (5.b): „Man patika muzejs, sākumā gide mums stāstīja par Zemi, pēc tam mēs pildījām uzdevumus par kontinentiem un par dzīvniekiem. Kad tas beidzās, mēs devāmies pastaigāties pa muzeju, tur arī bija izbāzeņi, karte ar dzīvnieku izplatību un paneli ar pogām. Kopumā muzejs ir interesants, es visiem iesaku to apmeklēt!”


Jeļena Zeņina (5.b): „Mēs kopā ar klasesbiedriem braucām uz Dabas muzeju. Muzejā bija daudz dzīvnieku un zivju eksponātu. Likās, ka viņi ir īsti un var atdzīvoties. Ekskursija bija ļoti interesanta un jautra. Gribētu biežāk šādus braucienus.”

5.a un 5.b klases audzinātājas

Jeļena Graudiņa un Marina Ļitvinova

,,Skatuves dizains, mūzika un aktieru spēle, - tas mums ir izbaudāms teātrī un redzams no skatuves. Tikmēr pārējo teātru darbinieku darbs paliek ēnā" - tā pēc Liepājas teātra digitālās mācībizrādes "K

Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros 22.decembrī 2.a un speciālās izglītības klases skolēni apmeklēja svētku noskaņu koncertu, kurā muzikālajam stāstam par "Ezīti miglā" bija radīts turpinājums

Piektdien, 22. novembrī, 2.a un 2.b klases skolēni no Jēkabpils 2. vidusskolas kopā ar klases audzinātājām devās uz „Skrīveru saldumu” ražotni. Sākumā skolēniem izstāstīja par uzņēmumu un par ražotne