top of page
Writer's pictureJēkabpils 2. vidusskola

#PlecuPiePleca Kampaņa "Apturēsim mobingu skolās!"

No 2024. gada 13. augusta līdz 23.septembrim “Procter & Gamble” zīmols „Head & Shoulders” sadarbībā ar sociālo uzņēmumu „Esi/centrs”organizēja kampaņu “Apturēsim mobingu skolās” ar tēmturi #PlecuPiePleca. Kampaņa vērsta uz mobinga problēmas novēršanu, izmantojot sociāli emocionālo prasmju attīstīšanu. Šīs prasmes palīdz skolēniem labāk saprast un pārvaldīt savas emocijas, uzlabot savstarpējās attiecības un risināt konfliktsituācijas.

 

Kampaņas ietvaros mūsu skolā 10.a klases skolēniem tika organizētas trīs ESI nodarbības, kuras vadīja klases audzinātāja Jeļena Graudiņa, kas savukārt apguva apmācību programmu – Sociāli emocionālo prasmju trenera kursu, kā arī mūsu skolai saņēma speciāli veidotu grāmatu un mācību materiālu komplektu vardarbības un mobinga novēršanai.

 

Galvenais nodarbību mērķis bija palīdzēt skolēniem izprast, kā mobings ietekmē gan cietušo, gan pāridarītāju, kā arī lieciniekus. Sociāli emocionālās prasmes, kas tika attīstītas nodarbību laikā, ietvēra empātijas veicināšanu, emocionālās pašregulācijas uzlabošanu un efektīvu komunikāciju konfliktsituācijās. Nodarbībās tika izmantotas dažādas interaktīvas metodes no ESI grāmatām, piemēram, lomu spēles, grupu diskusijas un vizuāli materiāli, lai palīdzētu skolēniem labāk izprast mobinga dinamiku un veidot pozitīvas attiecības ar vienaudžiem.

 

Pēc trīs nodarbību cikla noslēguma skolēniem bija uzdevums izstrādāt savu “Pret mobinga plānu”. Šis plāns kalpoja kā vadlīnijas skolēniem, ko darīt mobinga gadījumā, kā arī palīdzēja stiprināt kopējo atbildības sajūtu skolēnu vidū.

 

Plāna izstrādes process veicināja diskusijas skolēnu starpā, sniedza iespēju izteikt savas bažas un ieteikumus, kā arī rosināja izpratni par to, ka katram ir nozīmīga loma mobinga novēršanā.

 

Kampaņa "Apturēsim mobingu skolās!" ir būtisks solis pretī veselīgākai skolēnu emocionālajai videi. Sociāli emocionālo prasmju pilnveidošana ir izrādījusies efektīvs rīks ne tikai mobinga novēršanā, bet arī vispārējā klases mikroklimata uzlabošanā. Skolēni, apgūstot emocionālo pašregulāciju un empātiju, kļūst emocionāli izturīgāki un spēj labāk sadarboties ar vienaudžiem.

 

Ilgtermiņā šāda veida kampaņas palīdzēs izveidot skolu kā drošu vietu visiem skolēniem, kurā mobings tiek apzināti novērsts, un skolēni var attīstīt ne tikai savas akadēmiskās, bet arī dzīves svarīgākās prasmes.

 

Atbalsta personāla sadarbības grupas vadītāja,

10.a klases audzinātāja

Jeļena Graudiņa



Comments


bottom of page