• Jēkabpils 2. vidusskola

Tādu izrādi mēs visi vērojām pirmo reizi

Ja teātra jēga pastāvētu tikai izklaidējošā uzdevumā, iespējams, nebūtu vērts tajā ieguldīt tik daudz pūļu. Bet teātris ir māksla atspoguļot.


Jau gadu mēs nevaram doties uz teātri, bet ar tehnoloģiju palīdzību varam bagātināt mācību saturu un nodrošināt iespēju baudīt izrādes viedierīču ekrānos.

2021. gada 3. martā „Latvijas skolas somas programmas” ietvaros 10.-12.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties Rēzeknes teātra digitālo izrādi PuSHkins. Dzīvs” un pēc tās piedalīties sarunā ar aktieriem un režisoru.


PuSHkins. Dzīvs” – izrāde par to, ka ļoti bieži nevaram saprast, kādēļ mums skolā māca to, kas, mūsuprāt, dzīvē nebūs vajadzīgs. Izrāde stāsta par parasto cilvēku un viņa neparastajām attiecībām ar Puškinu. Neizpratne, kāpēc ir jālasa un jāmācās par Puškinu? Problēmas mīlestībā, arī Puškina dēļ un galvenā varoņa naids pret rakstnieku, bet galu galā, no naida līdz mīlestībai ir viens solis. Galvenais varonis līdz kaula smadzenēm ienīst Puškinu, bet zina par viņu visu…


Izrāde norisinājās ZOOM platformā. Šī bija mūsu pirmā pieredze ar šāda veida teātra izrādēm. Skatoties ZOOMĀ, mēs neietekmējāmies no citu skatītāju reakcijām, kā tas notiek izrādēs klātienē, bet vairāk vērojām aktiermākslu, sejas izteiksmes, skatienus un sejas vaibstus. Bija vairāk spēju ieklausīties tekstā un saprast lugas nozīmi un būtību.


Skolēni ļoti atzinīgi novērtēja redzēto:


*Izrāde stāsta par parasto cilvēku un viņa neparastajām attiecībām ar Puškinu. To, ka no naida līdz mīlestībai ir tikai viens solis, un tā ir mūsu izvēle, ienīst cilvēku vai nē. Mums nevar apkārtējie pateikt, lai vienu cilvēku mēs mīlam, bet otru ienīstam. Tas viss ir atkarīgs tikai no mums pašiem.


*Visi aktieri nospēlēja savu lomu perfekti. Es nevaru pateikt, kurš bija labāks, kurš sliktāks. Man visi patika, jo katrs izteica savu ideju un parādīja savu prasmi uzstāties uz skatuves, tāpēc bija ļoti interesanti skatīties.


*Šī bija mana pirmā pieredze, es iepriekš nekad nebiju bijis teātrī, esmu ļoti priecīgs, ka radās šāda iespēja. Es biju sajūsmā par aktieru darbu, to, kā viņi nodeva emocijas skatītājiem. Tas ir neizmērojams darbs, talants un profesionālisms. Žēl, ka nebija iespējas izrādi skatīties klātienē- teātrī.


*Nelielu iespaidu uz mani atstāja aktieris, kurš tēloja Petuņinu. Mani pārsteidza viņa aktierspēle un tēla atveidojums. Cilvēks ir savas jomas profesionālis.


*Visharizmātiskākā bija aktrise, kura tēloja skolotāju. Viņas aktierspēle mani savaldzināja.


*Aktieri veiksmīgi tika galā ar savu uzdevumu tik sarežģītos apstākļos.


*Es pirmo reizi skatījos izrādi onlainā. Bija ļoti interesanti, man viss patika, jo pat, neskatoties uz to, kas notiek pasaulē, mēs varam kaut ko izdomāt, lai varētu no visa atpūsties, tostarp no stundām.


Pēc izrādes aktieri un režisors atbildēja uz mūsu jautājumiem, stāstīja par to, kā kļuva par aktieriem, kādas bija mīļākās lomas, ko domā par savu varoņu tēliem, dalījās savos radošajos plānos.


Radošā komanda

  • Režisors: Edvīns Klimanovs

  • Scenogrāfija: Jeļizaveta Sidorova

Lomās:

  • Tatjana Suhiņina – Pecka,

  • Larisa Ščukina,

  • Larisa Beilo,

  • Aivars Pecka,

  • Genādijs Voronovs,

  • Vladimirs Petrovs

Paldies radošajai komandai par lielisku izrādi!


Materiālu sagatavoja

Natālija Zarkeviča, 10.a kl. audzinātāja,

Ludmila Movčane, 11.a klases audzinātāja,

Žanna Vinogradova, 12.a klases audzinātāja

27. maijā 4.c klases skolēni noskatījās projekta Latvijas skolas soma ietvaros piedāvāto Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?” Tas bija atraktīvs ceļojums pa izrādes tapšanas posmiem. Liepājas