• Jēkabpils 2. vidusskola

Zinātniskā teātra tiešsaistes izrāde “Zinātnes un mākslas krustpunkti”

Programmas “Latvijas skolas soma” projekta mērķis ir nodrošināt katram izglītojamajam iespēju vismaz vienu reizi mācību semestra laikā apmeklēt norises, kas saistītas ar mācību un audzināšanas darba saturu un dod iespēju iepazīt Latviju mākslas un kultūras norisēs(skatuves mākslā, mūzikā, vizuālajā mākslā, literatūrā, dejā, arhitektūrā, dizainā un kino), kā arī izzināt Latvijas kultūrainavu, kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes, vēsturisko mantojumu un radošās industrijas.


Otrdien, 6.aprīlī, iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros mums, 9.b klasei, bija zinātniskā teātra tiešsaistes izrāde “Zinātnes un mākslas krustpunkti”, kuru piedāvāja: Laboratorium.lv. Interaktīvā nodarbībā varējām uzzināt, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu tika ņemta Latvijas vēsturiskā pilnmetrāžas spēlfilma “Dvēseļu putenis”. Kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus?


Aktiera, ķīmiķa Vladislava Šavlovska aizraujošā, izglītojošā, zināšanām bagātā nodarbība un eksperimenti radīja lielāku interesi par fiziku un ķīmiju, jo tika demonstrēti arī specefekti, piemēram, kā var uztaisīt mākslīgo sniegu, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošos šķidrumus, kā veido grimu: mākslīgu, elastīgu, reālistisku rētu un mākslīgo ādu. Mēs aizrautīgi vērojām piecus eksperimentus un sapratām, ka, lai eksperiments būtu izdevies, ir nepieciešamas precīzas sastāvdaļas un aprēķini. Izbrīnu radīja tas, ka pilnmetrāžas spēlfilmu “Dvēseļu putenis” filmēja 5 gadus (2014.-2019.), kā arī tas, cik daudz mākslīgo asiņu (10 litri) bija nepieciešams, lai attēlotu filmā redzamos specefektus. Spēlfilmā “Dvēseļu putenis” ir redzama aina, kā ilgstoši deg cilvēks. Kaskadiera degšanu filmēja ik pēc 2 sekundēm, taču no dažādiem rakursiem. Tad kadri tiek samontēti kopā, un sanāk fragments no filmas. Uzzinājām, ka drēbes vispirms sasmērē ar speciālu šķidrumu, taču ādu ar gēlu, kas pasargā no apdegumiem. Visam pamatā, attēlojot degšanu, ir drošība, precīzas sastāvdaļas un aprēķini!


Skolēnu atsauksmes:


Marija atzīst: ”Es uzzināju, ka specefektus mājas apstākļos īstenībā ir ļoti viegli un elementāri sataisīt, taču drošība ir pirmajā vietā.”


Dāvids atzīst: “Izbrīnīja, ka , lai uztaisītu mākslīgās asinis, izmanto kartupeļu cieti.”

Vlads atzīst: “Interesanti, saprotami, pamācoši!”


Viktors atzīst:” Gribētu vēlreiz tikties ar zinātnisko teātri, jo palika vēl neuzzinātas lietas!”


Paldies par iespēju!


Jēkabpils 2.vidusskolas 9.b klase

(kl. audz. Vineta Mežaraupe)

27. maijā 4.c klases skolēni noskatījās projekta Latvijas skolas soma ietvaros piedāvāto Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?” Tas bija atraktīvs ceļojums pa izrādes tapšanas posmiem. Liepājas