7.b un 7.d klases skolēni apgūst inženierzinātņu pamatus Daugavpils Inovāciju centrā
- Jēkabpils 2. vidusskola

- 7. nov.
- Lasīts 1 min
2025. gada 7. novembrī 7.b un 7.d klases skolēni devās mācību braucienā uz Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centra “Jaunība” Daugavpils Inovāciju centru, lai piedalītos divās aizraujošās un izglītojošās nodarbībās - “Materiālu izturība” un “Zemestrīce - inženierzinātne”.
Pirmās nodarbības laikā - “Materiālu izturība” - skolēni iesaistījās diskusijā par tiltu nozīmi, to konstrukcijām un izmantotajiem materiāliem. Nodarbības vadītāja iepazīstināja dalībniekus ar dažādiem tiltu veidiem un stāstīja par to būvniecības principiem. Praktiskajā daļā skolēniem bija jāizveido savs tilta modelis no spagetti, ievērojot noteiktus garuma un izturības kritērijus. Darbojoties komandās, skolēni plānoja, būvēja un testēja savas konstrukcijas, pārbaudot to noturību ar dažādu smagumu priekšmetiem.
Šīs nodarbības mērķis bija attīstīt skolēnu prasmes un radošo domāšanu konstrukciju veidošanā, vienlaikus veicinot interesi par inženierzinātnēm.
Otrajā nodarbībā - “Zemestrīce - inženierzinātne” - skolēni iepazina zemestrīces jēdzienu, tās cēloņus un ietekmi uz būvēm. Praktiskajā daļā skolēniem bija jāuzbūvē ēkas modelis, kas spētu izturēt dažādas zemestrīces intensitātes. Komandas, izmantojot piedāvātos materiālus, projektēja un būvēja savas trīsstāvu mājas, kuras vēlāk tika pārbaudītas uz īpaša “zemestrīces simulatora”. Skolēni prezentēja savus darbus, skaidroja pieņemtos lēmumus un vērtēja, kā izvēlētā mājas konstrukcija ietekmēja ēku izturību.
Šī nodarbība palīdzēja skolēniem izprast inženierzinātnes nozīmi ēku modelēšanā un radīja priekšstatu par to, kā zinātnes sasniegumi tiek izmantoti drošas vides veidošanā.
Dienas noslēgumā skolēni atzina, ka nodarbības bijušas ne tikai izglītojošas, bet arī ļoti aizraujošas un praktiskas. Tās ļāva apvienot teorētiskās zināšanas ar radošu darbību un grupu darbu, vienlaikus rosinot interesi par inženierzinātnēm un tehnoloģijām.
Brauciens uz Daugavpils Inovāciju centru kļuva par vērtīgu pieredzi, kas palīdzēja skolēniem attīstīt prasmes plānot, būvēt un pārbaudīt dažādas konstrukcijas - gluži kā īstiem jaunajiem inženieriem!
L. Movčane
J. Navenicka



















