top of page
  • Writer's pictureJēkabpils 2. vidusskola

Ar “Latvijas skolas somu” uz Turaidu

24. maijā 1.a un 3.i klašu skolēni kopā ar audzinātājām, izmantojot programmas ''Latvijas skolas soma'' finansējumu, apmeklēja Turaidas muzejrezervāta nodarbības: ''No kā būvēta Turaidas pils?'', “Kas ir klaušinieki?” un “Ko lems līvu likteņzirgs?”.

Tik daudz kas uzzināts un piedzīvots vienas dienas laikā! 3.i klases skolēni iepazinās ar Turaidas pils vēsturi, pils celtniecības procesu. Pašiem bija iespēja veidot māla ķiegeļus, kas nemaz nebija tik vienkārši paveicams darbs, jo prasīja fizisku piepūli un pacietību.

Tajā pat laikā 1.a klases skolēni mācījās jaunu svešvalodu – līvu valodu. Pārkāpjot muzeja slieksni, sveicinājām gidu ar vārdiem “jõvā pǟva”, kas tulkojumā nozīmē “labdien!”. Nodarbības laikā veicām dažādus rituālus, ko senatnē godā turēja mūsu senči. Kopīgi dejojām un spēlējām lībiešu mūzikas instrumentus. Katrs skolēns un skolotājs tērpās lībiešu apmetnī.

Kā noslēdzošā nodarbība mums bija “Kas ir klaušinieki?” Izrādās, tie ir strādnieki, kuriem bija jāklausa vagars. Tik daudz ko uzzinājām par Latvijas vēsturi, sabiedrības sociālo dalījumu, pienākumiem un dzīvi. Nelielā teatrālā izrādē iepazinām smago klaušinieku un vieglo kunga dzīvi. Skolēni darbojās arī praktiski – veidoja koka grābekli.

Kad izglītojošās programmas bija galā, devāmies iepazīt pili. Vislielākā interese bija par Turaidas pils torni. Ikvienam skolēnam aizrāvās elpa, kad, atrodoties augstākajā torņa stāvā, tie lūkojās uz Siguldu, Gaujas līkumiem un Turaidas pili no augšas.

Skolēni atzina, ka šī ekskursija ir atstājusi tikai pozitīvas atmiņas un daudz jaunus iespaidus un zināšanas. Šī ir vieta, uz kuru noteikti ir vērts kaut reizi dzīvē aizbraukt.

Vēlamies pateikt paldies Turaidas muzejrezervāta darbiniekiem par aizraujošu stāstījumu, kas pielāgots pašiem mazākajiem klausītājiem. Ne mirkli nebija garlaicīgi, katra minūte, ko pavadījām, bija pārdomāta un mūs priecēja.

 

Klases audzinātājas: Biruta Sprindža un Anda Jurgeviča



Comments


bottom of page