Konstruējam programmvadāmu robotu i-Robotu
- Jēkabpils 2. vidusskola

- 19. nov.
- Lasīts 2 min
2025. gada 19. novembrī Jēkabpils 2.vidusskolas 7.a, 7.c, 8.c, 8.d, 8.k, 9.k, 9.a, 9.b, 9.d klases īstenoja praktisku un radošu nodarbību “Konstruējam programmvadāmu robotu i-Robotu 7.-9. klašu izglītojamiem”, kas notika projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” aktivitāšu ietvaros.
Nodarbības laikā skolēni iepazinās ar robotikas un programmēšanas pamatprincipiem, kā arī paši konstruēja un programmēja i-robotu, izmantojot sensorus, dažādus mehānismus un vizuālās programmēšanas rīkus. ROBO HUB SIA pasniedzēji skolēnus rosināja eksperimentēt, domāt algoritmiski un attīstīt prasmes, kas nepieciešamas modernajās STEM nozarēs. Skolēni mācījās paši lasīt sagatavoto shēmu, darboties soli pa solim, pielāgojot nepieciešamās sastāvdaļas, savienojot un darbinot tās. Noslēgumā arī diskutēja, kā šīs ierīces darbojas, cik stabilas tās un kā savienojamas.
Nodarbības mērķis bija ne tikai sniegt skolēniem praktisku pieredzi inženierzinātnēs, bet arī veicināt interesi par tehnoloģiju iespējām (karjeras izglītība) un stiprināt pārliecību par savām spējām radoši risināt problēmas. Nodarbība palīdzēja skolēniem izprast, kā tehnoloģijas darbojas ikdienā, kā tās programmējamas un kādas iespējas tās sniedz nākotnes profesijās. Skolēniem bija ļauts aizdomāties, kā darbināmas lietas, kas mums ir apkārt, bez kurām vairs nespējam iedomāties savu ikdienu. Tāpat te minamas arī sadarbības prasmes, spēja pielāgoties partnerim, jo darbs bija veicams pāros, kur tikai laba sadarbība un pielāgošanās var kļūt par veiksmes atslēgu labam rezultātam.
Par to, ka nodarbība skolēniem bija ieguvums un patīkama, praktiska darbošanās, liecina viņu atsauksmes:
Kitija, Karina: “Īstenībā salikt bija vieglāk nekā izjaukt. Bija interesants darbs, nespējām iedomāties, ka no parasta lego top mašīna, kas pati brauc.”
Keita, Patrīcija: “Pats labākais bija sadarboties, jo viens dod detaļas, otrs liek, tu zini, ka ir uz ko paļauties, kopā sanāk labāk. Tiešām lielisks rezultāts.”
Annika, Marta: “Bija jautri, jo ik pa laikam nāca klāt pasniedzējs un mūs uzmundrināja. Beigās vēl dabūjām uzlīmītes.”
Vladlena: “Bija patīkami, pirmo reizi darīju kaut ko tādu. Vadītāja saprotami stāstīja un palīdzēja, ja vajag.”
Arina: “Tas bija ļoti interesanti un aizraujoši, saprotami, bija interesanti veidot savu robotu un vērot, kā tas darbojas.”
Aleksandrs: “Bija ļoti interesanti veidot savu robotu no lego daļiņām.”
Iļja: “Ideāli, man patika, bija interesanti. Visu saprotami stāstīja un skaidroja.”
Kristers: “Rezultāts? Pašu rokām uzbūvēts un ieprogrammēts robots, kas paklausīgi izpildīja dotās komandas. No idejas līdz kustībai – es pārliecinājos, ka, sekojot instrukcijām soli pa solim, iespējams nonākt pie reāla rezultāta.”
Artjoms: “Tā bija iespēja pašam izmēģināt, būvēt, radīt un saprast, kā zināšanas darbojas dzīvē. Šādā veidā es ieguvu ne tikai prieku un aizrautību, bet arī prasmes, kas noderēs manā nākotnes profesijā.”
Polina: “Es izmēģināju dažādas programmas, lai saprastu i-robota darbības principus, uzbūvi un sensoru funkcionalitāti. Man patika arī tas, ka strādājām pāros un varējām mainīt programmas nosacījumus.”
Dmitrijs: “Saturīga, aizraujoša un ar praktisku darbošanos nodarbība! Man tas bija kaut kas jauns.”
Informāciju apkopoja Līga Radzeviča


















