STEM nodarbība “ Magnētiskais lauks un kompass” 3. klasēm
- Jēkabpils 2. vidusskola

- 12. nov.
- Lasīts 2 min
12. novembrī Jēkabpils 2. vidusskolā norisinājās aizraujoša STEM nodarbība, kas iepazīstināja skolēnus ar magnētismu un kompasa darbību. Nodarbības mērķis bija ne tikai sniegt teorētiskās zināšanas par magnētiem, bet arī ļaut skolēniem praktiski izpētīt šo zinātni, veicot eksperimentus un izgatavojot savu kompasa modeli.
Nodarbību sākām ar ievadu par magnētismu. Skolēni uzzināja, kas ir magnēts, kādas ir tā īpašības un kā tas mijiedarbojas ar dažādiem materiāliem. Viņi tika iepazīstināti ar magnēta struktūru, poliem un magnētiskā lauka jēdzienu. Skolēni arī veica praktisku eksperimentu, pārbaudot, kuri materiāli tiek pievilkti pie magnēta. Šī aktivitāte ļāva bērniem vieglāk saprast, kā magnētisms darbojas un kādiem priekšmetiem tas ir piemērojams. Bērni paši veidoja savu magnētu, uzlādējot naglu.
Nodarbības otrajā daļā mēs pievērsāmies kompasa darbībai. Skolēni uzzināja, ka kompass ir ierīce, kas palīdz orientēties un noteikt virzienus, izmantojot magnētisko lauku. Viņi saprata, kā kompass darbojas, pateicoties Zemes magnētiskajam laukam, un ka kompasa adata, kas ir maza magnēta forma, norāda uz ziemeļiem.
Lai labāk izprastu, kā kompass darbojas, skolēni izgatavoja savu kompasu. Šim uzdevumam tika izmantota nagla, kartona gabaliņš, ūdens un trauciņš. Katrs skolēns saviem spēkiem izgatavoja kompasu, kuru vēlāk varēja izmantot, lai novērotu, kā adata brīvi griežas un norāda uz ziemeļiem. Šī praktiskā pieredze palīdzēja bērniem saprast, kā Zemes magnētiskais lauks darbojas ikdienā.
Nodarbība bija lielisks piemērs tam, kā STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierija un matemātika) nodarbības var kļūt ne tikai par skolēnu zināšanu pilnveidošanu, bet arī par viņu interesi un radošumu veicinošu pieredzi. Skolēni ieguva praktiskas zināšanas, kas ir saistītas ar viņu ikdienas dzīvi, piemēram, orientēšanās ceļojumos vai tehnoloģiju pielietojumu.
Pēc nodarbības bērni aktīvi diskutēja par to, kādas vēl ierīces izmanto magnētismu, piemēram, elektroniskās ierīces, kā arī izteica savus ieteikumus, ko vēl būtu interesanti izpētīt. Mēs ceram, ka šīs nodarbības būs iedvesmojošas, lai skolēni turpinātu apgūt zinātni ar prieku un interesi."Magnēts un kompass" bija ne tikai izglītojoša, bet arī ļoti aizraujoša nodarbība, kas veicināja skolēnu izpratni par magnētismu un tā pielietojumu. Šāda veida nodarbības ne tikai palīdz iegūt zināšanas, bet arī attīsta problēmu risināšanas spējas, kas ir tik svarīgas mūsdienu pasaulē. Mēs ceram, ka nākamajos gados būs vēl vairāk šādu interaktīvu un aizraujošu mācību pieredžu, kas palīdzēs skolēniem padziļināt savu izpratni par pasauli ap mums.
3. klašu audzinātāju vārdā, skolotāja Biruta Sprindža























