Kāpēc pēc grupas “Pērkons” koncerta jaunieši izdemolēja vilcienu?
Kāpēc tauta protestēja pret Daugavpils HES būvniecību?
Kāpēc ziedu nolikšana pie pieminekļa tika uzskatīta par likumpārkāpumu?
Lūk, jautājumi, par kuriem aizdomājās skolēni pēc koncertlekcijas “Atmodas dziesmas. Dziesmotā revolūcija” noskatīšanās. Mūsu klasei noteikti būtu lieti noderējis, ja blakus atrastos kāds vēstures zinātājs. Kāds, kurš atbildētu uz jautājumiem par trīsdesmit gadus neseno vēsturi, par Latvijas Republikai svarīgiem notikumiem un par mūzikas lomu tajā visā.
Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros 28.maijā 5.m klase noskatījās šo izzinošo koncertlekciju. Tajā autoru kolektīvs skolēniem skaidroja, kā Latvijā vairāku dziesmu likteņi ir saistīti ar visas tautas likteni. Skaidroja, kā noteiktā vēstures periodā atsevišķas dziesmas tika aizliegtas, bet tās tika izplatītas un atskaņotas paslepus, lai vēlāk kļūtu par atmodas laika simbolu. Video minēti izcilie Latvijas komponisti Zigmārs Liepiņš, Imants Kalniņš, Raimonds Pauls, Juris Kulakovs, un atskaņoti viņu radītie skaņdarbi. Tas, kas šobrīd šķiet pašsaprotams, reiz bija kādam jāizcīna, lai nodrošinātu brīvību, valstiskumu, nācijas tiesības uz pašnoteikšanos. Iespējams, tieši šis pasākums un stāsts par Latvijas Neatkarības atjaunošanas laiku liks skolēniem izprast, kā var risināt konfliktus. Ne vienmēr problēmu labākais risinājums ir pārdrošs un kareivīgs, bet lielisku rezultātu var panākt, ja esi stiprināts ar dziesmām un garīgām vērtībām.
Lai biežāk skolēniem ir izdevība un vēlēšanās izbaudīt pasākumus ar kvalitatīvu saturu, pasniegtu dinamiskā un interaktīvā formātā. Pasākumus, kuri liek uzdot svarīgus jautājumus.
Jēkabpils 2.vidusskolas 5.m klases audzinātāja Antra Skutela
Comments