top of page
  • Writer's pictureJēkabpils 2. vidusskola

Harmonijas skaņas Nila Īles mūzikas studijā

8.a klases skolēni 6. maijā 2021. gadā devās attālinātā ekskursijā, vēroja audioierakstu Nila Īles muzikālā perkusija”, ko piedāvāja ” Skolas soma”.


Lieliska iespēja izbaudīt muzikālu priekšnesumu ar izglītojošu programmu, iesaistoties darbībā. Ieskatīties savā apziņā, ka cilvēka ķermenis ir mūzikas instruments. Varēja vizuāli izbaudīt dažādu valstu mūzikas instrumentu skaņas un zināšanas par dažādu instrumentu gatavošanas materiāliem. Cik brīnumaini skaista ir mūzikas pasaule, kurā valda harmonija un miers! Cik dažādi mūzikas instrumenti, ko var pagatavot ikviens, un katrs instruments var ar pāris rokas pirkstu kustībām sākt skanēt.


Kā mājas darbs pirms priekšnesuma skolēniem bija uzdots sagatavot savu mūzikas instrumentu. Kā paraugs bija stikla burciņa, kurā iebērti pārtikas zirņi, kustinot burciņu, rodas skaņa, kad zirņi “viens otram birst uz galvas”. Dzīvnieku veikalā nopirktās suņiem domātās mantas- cūciņas, pīles arī var arī izmantot kā sava veida mūzikas instrumentu.


Bērnu atsauksmēs varēja lasīt vārdu salikumus-ļoti interesanti, paldies par doto iespēju, lieliska mūzika, maģisks ritms….


Jauka uzruna no Maijas un Nila: “Izglītojoša, muzikāla darbnīca ritma un skaņu pasaulē ir vienu stundu gara audiovizuāla programma kopā ar mums - mūziķiem, perkusionistiem Nilu Īli un Maiju Sējāni Īli, kuras laikā skolēni ne tikai tiek iepazīstināti ar vismaz 50 dažādiem mūzikas un skaņu instrumentiem, bet tiek aicināti darboties līdzi, izmantojot savus iepriekš sagatavotos instrumentus no mājās atrodamiem priekšmetiem. Šī muzikālā saruna ir spējusi iedvesmot ne vienu vien skolēnu turpināt attīstīt sevi muzikālā jomā arī turpmāk. Programma ir veidota vadoties pēc iepriekšējas pieredzes tā, lai skolēniem ne mirkli nekļūtu garlaicīgi. Tā būs brīnišķīga iespēja jautri pavadīt laiku muzicējot un iepazīstot dažādus mūzikas instrumentus, tādēļ iesakām ar skolēnu kopā piedalīties visai ģimenei. Lai sajustu ritma un skaņas vibrāciju sevī - vecumam nav nozīmes.”


Organizatori padomāja arī par darba lapu, ko skolēni aizpildīja un atstāja atgriezenisko saiti viņu mājas lapā, kā arī izglītojošajā mācību procesā mijiedarbību starppriekšmetu saiknē.


Fragments no darba lapas:

1.Ar ko Tev saistās vārds perkusijas?

Atbilde: Perkusijas ir mūzikas instruments, kas rada skaņu piesitot pie tā, pakratot, berzējot vai jebkādi citādāk izraisot vibrācijas.


2.Nosauc dažus materiālus no kādiem var būt izgatavotas perkusijas?


3.Kāda āda ir uzvilkta uz runājošās bungas korpusa, kuru iepazināt muzikālajā darbnīcā?

• Kazas • Vistas • Ķirzakas


4.Kā sākotnēji izmantoja māla mūzikas instrumentu Udu?


5.Kāds mūzikas instruments mums vienmēr un visur ir līdzi?

• Mobilais telefons • Bungas • Ķermenis


6.No kāda materiāla bija izgatavota svilpe – pūcīte, kuru redzējāt video materiālā?

• no metāla • no plastmasas • no koka


7.Kādas dabā sastopamas skaņas saklausījāt muzikālajā darbnīcā?


Skolēnu atsauksmes :

  • Liels paldies! Bija interesanti un aizraujoši. Lieliska mūzika, maģisks ritms!

  • Ļoti interesanti!

  • Bija jauki, paldies!

  • Bija interesanti klausīties un uzzināt kaut ko jaunu šajā brīdī! Saprotams video un interesanti stāsti par mūzikas instrumentiem no jebkā. Esmu skatījusies ar vecākiem, kuri sniedza labas atsauksmes par nodarbību, bet tiešām žēl, ka nevaram aizbraukt un dzirdēt visu klātienē!

Mūzikas studijas darbība atrodama arī sociālajos tīklos http://www.nilsilestudio.lv/

Rakstu sagatavoja Vēsma Madžule

sadarbībā ar 8.a klases skolēniem.

Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?”

27. maijā 4.c klases skolēni noskatījās projekta Latvijas skolas soma ietvaros piedāvāto Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?” Tas bija atraktīvs ceļojums pa izrādes tapšanas posmiem. Liepājas

bottom of page