top of page
  • Writer's pictureJēkabpils 2. vidusskola

Kā vienā projektā apvienot aktierus, māksliniekus un ķīmiķus? Kas kopīgs mākslai un zinātnei?

Kā vienā projektā apvienot aktierus, māksliniekus un ķīmiķus? Kas kopīgs mākslai un zinātnei?


Projekta “Skolas soma” ietvaros 30.aprīlī 6.m klases skolēni to varēja noskaidrot Laboratorium.lv piedāvātajā aizkadru stundā „Mākslas un zinātnes krustpunkti”.

Kāpēc aizkadru stundā? Interaktīvā nodarbībā skolēniem tika radīta iespēja ielūkoties filmas “Dvēseļu putenis” tapšanas gaitā. Skolēni uzzināja, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus.


Skolēniem tika parādīts, kā gatavo mākslīgās asinis, rada sniegu, kurš ir tik līdzīgs īstajam, ka ar to var pat pikoties, kā pagatavot speciālus degošos šķidrumus, kuri nenodarīs kaitējumu aktierim, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri utt.


Dažas skolēnu atziņas pēc nodarbības:

- Šī nodarbība bija ļoti fascinējoša. Es apguvu daudzas interesantas lietas par specefektiem. Viltus asinis varētu noderēt kādam 1.aprīļa jokam. Šādas nodarbības ir aizraujošas, jo stāsta par lietām, kas interesē mani.


- Man patika šī nodarbība, jo varēja uzzināt, kā tieši filmās tiek veidoti dažādi pēc skata bīstami efekti, nenodarot pāri aktierim.


- Man šķita interesanti un noteikti kādreiz izmēģināšu kaut ko no nodarbībā minētā par grimu (neīstas asinis un āda), jo varēju uzzināt, kā to radīt.


- Bija interesanti, jo nodarbības vadītājs to pastāstīja tā, ka mēs paši to varētu kādreiz izmēģināt, protams, neaizmirstot arī viņa minētos drošības noteikumus.


6.m klases audzinātāja

Solvita Ukre

Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?”

27. maijā 4.c klases skolēni noskatījās projekta Latvijas skolas soma ietvaros piedāvāto Liepājas teātra mācībizrādi “Kā top Izrāde?” Tas bija atraktīvs ceļojums pa izrādes tapšanas posmiem. Liepājas

bottom of page