top of page
  • Writer's pictureJēkabpils 2. vidusskola

Ekskursija uz Varakļāniem

25.05.2022. Jēkabpils 2.vidusskolas 3.c klases skolēni projekta Skolas soma ietvaros devās ekskursijā uz Varakļāniem.

Mūsu mērķis bija: Papildināt zināšanas Latvijas vēsturē, sekmēt integrāciju Latvijas sabiedrībā, iepazīt kultūrvēsturisko vidi, gūt priekšstatu par novada dabas bagātībām.

Saulainā trešdienas rītā 3.c klases kolektīvs kopā ar skolotājām devās savā pirmajā mācību ekskursijā. Tā nu ir sagadījies, ka līdz šim klases dzīvē nebija izdevies izbaudīt šādu pasākumu. Nonākot vienā no skaistākajām Latgales pilsētām Varakļānos, pavērās pasakains skats uz Varakļānu muižas pili un parku. Sajutāmies kā aristokrāti, kuri ieradušies ciemos pie grāfa Borha. Pils muzejā mūs sagaidīja laipna gide, kura ļoti interesanti izstāstīja gan par pils īpašnieka grāfa Borha dzimtas vēsturi, gan parādīja senajai Latgalei raksturīgus eksponātus: senos darbarīkus, mājsaimniecības piederumus, mēbeles, tautas tērpus un pat atļāva skolēniem iemēģināt roku lauku muzikanta lomā. Skolēni ar lielu aizrautību iemēģināja savus spēkus akordeona spēlē, bet grūtības sagādāja vienlaicīgi sist ritmu ar bungām. Aplūkojām pils svinību zāli, kur pamazām tiek restaurēts senais sienu gleznojums. Pēc tam devāmies uz telpu, kurā izvietota ekspozīcija, kura parāda Teiču dabas rezervāta floru un faunu. Īpašu interesi un sajūsmu skolēnos izraisīja dzīvnieku un putnu izbāzeņi, kurus ļoti gribējās pataustīt, lai pārbaudītu, vai tie ir īsti. Ekskursijas noslēgumā skolēniem tika piedāvāts uzdevums- pils pagrabā, kurā nav apgaismojuma, izmantojot savu telefonu lukturīšus, vajadzēja sameklēt bultas un loku. Bērni šim uzdevumam pievērsās ļoti aktīvi un drīz vien meklētais tika atrasts.

Turpinājumā skolēni tika sadalīti divās komandās, vieni saņēma aizsargķiveres, atstarojošās vestes un skrejriteņus, bet otra grupa ar autobusu devās uz pilsētas centru, uz kurieni nedaudz pa citu ceļu devās arī pirmā grupa, pārbaudot savus spēkus braukšanā ar skrejriteni. Bērni ļoti aktīvi iesaistījās braucienā, neskatoties uz to, ka ceļš uz mērķi vijās pa koku saknēm un akmeņiem bagātīgi segtām pils parka takām, tālāk pārejot pilsētas ielās, kur jāievēro satiksmes noteikumi. Sārtiem vaigiem visi nonācām pilsētas centrā, kur mūs gaidīja otra komanda, kuri jau baudīja saules siltumu un Varakļānu skaisto dabu. Izbraukuši improvizētu labirintu, nonācām pie kapelas, kur atdusas grāfa Borha dzimta. Gide piedāvāja pašiem atvērt šo seno ēku, ko puiši labprāt arī izdarīja. Te mēs uzzinājām, ka no kapelas uz pili senos laikos varēja nokļūt pa pazemes eju, kura mūsdienās gan jau ir aizmūrēta.

Iznākot no vēsajām kapelas telpām, komandas mainījās un devāmies atpakaļ uz pili. Pils parkā tāpat komandās devāmies vispirms izšaut no loka ar bultām, kas izrādījās bija daudz grūtāk, kā izskatās filmās, un iemēģināt savus spēkus pa virvi pārvilkt sevi pāri upītei. Dažiem šī aktivitāte tā iepatikās, ka bija gatavi to darīt vēl un vēl.

Noslēgumā muzeja saimnieki mums bija sarūpējuši ugunskuru un karstu tēju pils lapenē, kas lieti noderēja vasarīgam piknikam.

Neizmērojams prieks skolēniem bija iespēja atceļā uz mājām iespēja uzkāpt Teiču purva skatu tornī, no kura paveras pasakains skats uz plašo purva ainavu.

Saules, dažādu aktivitāšu un sajūsmas apvīti ieradāmies Jēkabpilī. Milzīgs paldies projektam “Latvijas skolas soma” par sniegto iespēju izbaudīt gabaliņu dzimtās zemes, pieskarties senajiem noslēpumiem un sajusties kā Latgales skaistuma daļiņai.

Ar nepacietību gaidām nākamo ceļojumu!

Skolēnu atsauksmes:

· Man patika pārbaudījums pagrabā un tas kā līdām pa virvi. Man neveicas braukšana ar skrejriteni. Muzejā mēs apskatījām gleznas un dzīvnieku izbāzeņus. Šāvām no loka mērķī un arī pikniks patika. Ceļā uz mājām bijām uzkāpuši tornī un redzējām purvu.

· Man patika seno laiku apģērbs muzejā, mums ļāva spēlēt akordeonu un bungas. Patika braukt ar skrejriteni. Un vēl es labi paēdu piknikā.

· Visvairāk man patika pagrabs, kur apglabāts grāfs un grāfiene. Mēs kāpām ļoti augstā tornī. Šāvām no loka. Vēl mēs ēdām desiņas un maršmelo. Un uzzinājām ļoti daudz jauna.

· Man ļoti patika, kad mēs braukājām ar skrejriteni. Mēs vēl rāpāmies pāri upei, un man patika šaut no loka, tikai bija grūti trāpīt mērķī. Vēl bija skaista pils. Tur mēs meklējām loku.

· Visvairāk man patika pa virvi rāpties pāri ūdenim. Interesanti bija skatīties gleznas, mums ļāva paspēlēt klavieres. Man patika šausmu istabā, kur bija jāmeklē bultas un loks, es atradu. Man patika braukt ar skrejriteni, es braucu 2 reizes, citi tikai vienu.

Man ļoti patika, kad mēs šāvām no loka ar bultām. Vēl man patika, kad mēs pa virvi rāpāmies pāri upei. Man patika muzejs, eksponāti un dzīvnieki. Man ļoti patika braukt ar skrejriteni un arī bija bailīgi, bet interesanti, kad meklējām bultas un loku. Visbailīgākais bija tas, ka skolotāja parādīja mazu zirneklīti.

3.c klases skolēni un audzinātāja Jolanta Taškāne

Senās spēles “Sēļu sētā”

Ir klāt mācību gada noslēgums. Ir paveikts liels darbs un esam pelnījuši atpūtu savu draugu un klasesbiedru lokā. Tik sen neesam kopā rotaļājušies, dziedājuši un priecājušies. Visi labā noskaņojumā, c